Gyakran Ismételt Kérdések

Céges számla - Ruhapénz esetén

Amikor a saját cégednek vásárolsz, vagy például ruhapénzt kapsz a munkahelyedtől, és emiatt szeretnél a cég nevére számlát kérni, akkor ezt ugyan meg tudod tenni, de problémák is felmerülnek. Első lépésként azt kell tenned, hogy 'Adóalanyként' regisztrálod a felhasználói fiókodat, a 'Név' mezőbe a cég nevét, az adószám mezőbe pedig az adóalany (cég intézmény, vállalkozás, ...) adószámát írod; valamint a számlázási címhez a cég címét írod be. A kiszállítási cím, a telefonszám, az e-mail cím pedig a sajátod. Ez esetben a számlára a cég neve, adószáma és a címe kerül, a futár viszont a Te címedre megy, és téged hív a mobilodon. Fontos, hogy 2020.07.01-től kötelező megadni az adószámot. A csomagot készpénzzel vagy céges bankkártyával fizetheted átvételkor.
Problémát az jelenthet, hogy céges vásárlókra (illetve bárkire aki nem számít fogyasztónak) az elállási jog nem vonatkozik, tehát céges számlára történő vásárlás esetén azt mérlegelned kell, hogy az elállási jog szerinti visszaküldés lehetőségét kizárod.

Csere

Ha például a megrendelt ruha mérete kicsi, és ugyanabból a ruhából nagyobb méretű kellene, akkor beszélünk cseréről. Fontos, hogy a cserénél a visszaküldés és a csere termék kiküldésének költsége is a Vevőt terheli. Mi a csere folyamatát szétválasztjuk egy visszáru és egy új rendelés folyamatra. Ez a Vevőnek nem jelent további költség növekedést - a cseréhez képest. Az új rendelés tekintetében viszont nagyobb rugalmasságot biztosít, mert lehetőség van nem csak 1, hanem akár több termék rendelésére is ugyanazon kiszállítási díjért. Emellett lehetőség van a csere termék rendelésétől történő elállásra is. Tehát összegezve a csere 1 visszáru és 1 új rendelés tranzakciókkal oldható meg. Céges (adószámos) vásárlók esetén a cserét csak úgy tudjuk lebonyolítani, ha pontosan egyező áru csere termékeket talál a vevő a kínálatunkból, és a vevő küldi vissza a csomagot, valamint futárt küld a csere termékért. További információk a Visszáru kérdés körnél!

Facebook - Miért nincs ár és méret a facebook oldalainkon?

A facebook oldalaink célja, hogy értesíthessünk benneteket az új áru érkezéséről, és ezt a frissen érkezett termékek fotóival tudjuk legcélszerűbben megtenni. További információt azonban a webáruházban találtok, hiszen ott online árak és készletadatok találhatóak. Ez azt jelenti, hogy csak az a termék látszik, ami éppen készleten van, valamint az árak is mindig aktuálisak. Például a leárazások is azonnal látszanak a webáruházban. A facebook fotóit nem aktualizáljuk, tehát a régebbi képek egy idő után a webáruházban nem lesznek megtaláhatóak, mivel elfogytak. (van ami 1-2 nap alatt elfogy) Azért, hogy könnyebb legyen átnézni a webáruházban az új érkezésű cikkeket, induláskor 'Új' beállítással tölti be az utolsó 3 hét termékeit.

Fizetés - Átvételkor vagy előre kell fizetni?

A csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni az utánvét összegét. A fizetés történhet készpénzzel vagy bankkártyával. Előre utalás nem lehetséges.

Kosár/Táska - Hogy lehet törölni egy terméket a kosárból/táskából?

A kosár oldalon minden tételsoron a mennyiség alatt található egy '-1' jel, amit megnyomva 1 darabbal csökken a mennyiség. Amikor 0-ra csökken akkor törlődik a tétel a kosárból/táskából.

Megrendelés - Miért nem láthatóak a szállítási címek?

Valószínűleg régebb óta van nyitva a böngészőben a webáruházunk oldala, és ezért frissítésre szorul a böngésző lap.

Méret - Miért sok az S/M méret, és miért kevesebb a nagyobb méret?

Az olasz és török varrodák egy része csak 1 méretben gyártja termékeit, és ez kb S/M méretnek felel meg. Amikor ezen varrodák termékeinek van szezonja (pl.: nyári ruhák) akkor szinte minden árut innét szerzünk be, amiből következik, hogy többségében kis méreteket lehet a webáruházban találni. Ugyanakkor az is tény, hogy a méretsorban vásárolható termékek esetében (pl.: farmerdzseki XS-XL) a kis méretek 1-2 nap alatt fogynak el, míg a nagyobb méretek sok esetben 1 hónapig is készleten maradnak. Mivel sok különböző gyártótól szerezzük be a ruhákat, így az egyes modellek eltérő méretűek lehetnek. Ezért minden terméket egyedi mérettáblázattal látunk el. A szűrő feltételek között beállítható a csípő, derék és mellbőség is. E méretadatok megadásával csökkenteni lehet a megjelenített termékek számát.

Méret - Miért nincs mérettáblázat minden terméknél?

Mivel a gyártóktól nem kapunk ilyen adatokat, ezért mi mérjük meg a ruhákat. Mivel a fotózás megelőzi a mérést, ezért minden termék egy darabig mérettáblázat nélkül látszik. Azonban előbb-utóbb minden termék lemérésre kerül.

Méret - Mi lesz, ha nem jó méretű rám a ruha?

Semmi probléma. Vissza kell küldeni, és mi visszaküldjük a termék árát. További információk a Visszáru kérdés körnél!

Nagykereskedelem - Kiszolgálunk-e más viszonteladókat, vállalunk-e bizományos árukihelyezést?

Webáruházunk kiskereskedelmi tevékenységet végez, tehát nem viszonteladók kiszolgálása a célja. A mi cégünk kiskereskedelmi tevékenységre van berendezkedve, ezért nem is akarunk és nem is tudunk nagykereskedelmi kiszolgálást végezni. Jelenleg maximum 8 féle termék vásárolható meg 1 rendelés során, ami fogyasztói célokra általában elegendőnek bizonyul.

Regisztráció - Miért kell aktiválás?

Mivel nem egy üzletben történik a vásárlás, hanem távollévők közötti kereskedelemről van szó, ezért legegyszerűbben e-mail, illetve telefon útján tudunk egymással kommunikálni. Az aktiválás során legalább az e-mail címről kiderül, hogy hibátlanul került-e rögzítésre.

Regisztráció - Regisztráció után miért nem tudok belépni?

A regisztráció után - általában 1 percen belül - az általad megadott e-mail címre egy automata levél érkezik benne egy aktiváló kóddal. Ezt a levelet előfordulhat, hogy a levélszemét mappába sorolja a levelező rendszered. E levélben van 1 aktiváló kód, valamint egy rövid leírás az aktiválás folyamatáról.

Regisztráció - Miért nem kaptam semmilyen e-mail-t a regisztráció után?

Valószínűleg azért, mert hibásan írtad be az e-mail címedet a regisztrációs képernyőn, vagy olyan (régebbi) e-mail címedet adtad meg, amelyet a szolgáltató már törölt. Ez esetben meg kell ismételned a regisztrációt egy helyesen megadott (működő) e-mail címmel.
Továbbá van olyan eset is, amikor a postaláda megtelt és ezért nem tud fogadni semmilyen e-mailt.

Szállítás - Mennyi a kiszállítási díj?

Több kiszállítási (például csomagpont vagy házhoz szállítás) illetve kiegyenlítési (például előre utalás vagy utánvét) lehetőség közül lehet választani. Az aktuálisan elérhető szállítási és fizetési módokat, valamint azok ellenértékét a divatrend.hu oldalon felül a táska/kosár ikonra kattintva lehet megtekinteni.

Szállítás - Mikor érkezik meg a megrendelt csomag?

Tőlünk munkanapokon délután viszi el a futár a csomagot, amit a következő munkanapon megpróbál kézbesíteni. Tehát a munkanapokon kb. délig leadott megrendelések a következő munkanapon szoktak megérkezni, míg a többi megrendelés esetében 2 munkanappal kell számolni. Előfordulhatnak továbbá készletkezelési hibák, amik miatt növekszik a kiszállítási időtartam.

Szállítás - Mi történik ha a kézbesítés időpontjában nem tudom átvenni a csomagot?

A GLS maximum 2 alkalommal próbálja meg kézbesíteni a csomagot. Első sikertelen alkalom után értesítőt hagyhat a postaládában. Így az azon található telefonszámon felvehető a kapcsolat a futárral a következő kézbesítés egyeztetése érdekében. (Alapesetben 2 egymást követő munkanapon történik a kézbesítési kísérlet.) Amennyiben a futár nem talál meg, de el tud érni telefonon, úgy lehetőséged van egyeztetni vele az átvételről.

Gyakran Ismételt Kérdések GLS címzettek részére - ezen a linken olvashatóak

A GLS elérhetőségei - ezen a linken olvashatóak

Visszáru - Hogy lehet visszaküldeni a ruhákat?

Fontos, hogy a fogyasztók élhetnek elállási jogukkal, a céges vevők, vállalkozók nem.
Azt a ruhát, amelyik nem jó méretű, vagy nem tetszik, vagy... , minél hamarabb küldd vissza a következő módon:
A csomagban kiküldött számlán, illetve a rendelés szállításáról értesítő emailben kiküldtünk egy Packeta kódot, mellyel egyszerűen és olcsón visszaküldhető a visszáru webáruházunknak.
(Amennyiben nincs meg a kód, kérni kell az ügyfélszolgálatunktól telefonon, emailben vagy messengeren.)
A Packeta kóddal Packeta átvevőhelyen vagy Packeta ZBox automatánál díjmentesen lehet feladni a visszáru csomagot. A Packetának a webáruház fizeti ki a kedvező szállítási díjat, melyet a visszautalandó összegből levonunk. (2024.jan.4-én 890 Ft volt a visszaküldési díj; az aktuális ár mindig a webáruházunk kosár oldalán látható.)
Az információk oldalról kinyomtatható a visszáru űrlap, melyet kitöltve bele kell tenni a csomagba a visszaküldött ruha mellé. (Nyomtatási nehézség esetén egy papírlapra kézzel is ráírhatóak a visszáru űrlap adatai.)
A tőlünk kapott Packeta kóddal visszaküldött visszáru csomag esetén a csomagcímkére automatikusan kerül rá a webáruházunk címe. (Ha a mi tasakunkba kerül a visszáru, akkor az eredeti csomag címkét el kell takarni, hogy ne legyen látható 2 címzés is a csomagon.)
Emellett bármelyik másik csomagküldő céggel is visszaküldhető a csomag, - lényeg, hogy ideérjen. A visszaküldési cím a visszáru űrlapon található.